”Tietokeskuksen kanssa on hyvä keskusteluyhteys ja etsimme yhdessä molempia tyydyttäviä ratkaisuja. Jos jotain haasteita tulee, niin niihin reagoidaan ja ne hoidetaan kuntoon”
Aikanaan Consti Yhtiöiden assistenteilla oli kädet täynnä tukitöitä. He auttoivat constilaisia arjen IT-asioissa, joka hetkittäin saattoi viedä paljonkin heidän työajastaan. ”Meillä oli tarve saada nämä tehtävät pois assistenttien harteilta”, kertoo Constin IT-päällikkö, Tomi Tutti.
”Tukipalvelut ovatkin yksi tyypillisimpiä IT-ulkoistuksen kohteita”, toteaa Tietokeskuksen myyjä, Virpi Kekarainen. ”Käyttäjätuki pystyy hoitamaan tehokkaasti toistuvat tehtävät sekä ratkomaan ongelmia etäyhteyden yli, mikä on varsinkin Constin kaltaiselle yritykselle iso etu. Kun rakennustyömaita on ympäri Suomea, täytyy apu saada helposti sinne, missä ihmisetkin ovat”, hän jatkaa.
Constilla on ollut käytössään Tietokeskuksen käyttäjätuki nyt vuoden verran. ”Ulkoistuksen myötä käyttäjätukeen tuli myös kuukausittainen mittarointi, mikä on erittäin hyvä asia. Tulokset ovat olleet hyviä ja näemme mittareista, että kaikki toimii”, Tutti toteaa tyytyväisenä.
Tukea myös palvelimille ja laitehankintaan
Käyttäjien lisäksi Tietokeskus tukee myös Constin IT-infraa. ”Asiantuntijamme auttavat Constia palvelinten vaatimissa toimenpiteissä, ylläpidossa sekä mahdollisissa häiriötilanteissa. Hallinnoimme myös Microsoft 365-ympäristöä”, kertoo Kekarainen.
Lisäksi Consti hankkii Tietokeskukselta esiasennetut laitteet suoraan toimipisteisiin. ”Hankimme laitteet sujuvasti verkkokaupasta ja saamme ne valmiiksi esiasennettuina. Olemme olleet tyytyväisiä, että voimme asioida verkkokaupassa itse”, Tutti sanoo.
Pitkä yhteistyö kehittyy ajan kanssa
Consti on tottunut tekemään töitä tutun kumppanin kanssa, joka tuntee tarpeet ja toimintaympäristön. ”Kun aikanaan aloitimme yhteistyön, yrityksen nimi oli Suomen IT-infra. Yrityksen yhdistyminen Tietokeskukseen mahdollisti, meidän näkökulmastamme, entistä kattavamman palvelun. Yhteistyö on jatkunut Tietokeskuksen kanssa siitä asti”, Tutti kertoo taustoista.
”Pyrimme jatkuvasti kehittämään yhteistyötä ja palveluita siihen suuntaan, että Consti saa keskittyä omaan osaamiseensa, korjausrakentamiseen. Kehityspäivien ja workshoppien tehtävänä on tukea asiakkaan työtä ja tarvetta. IT-ympäristön pitää olla mahdollisimman nykyaikainen ja toimiva, ettei käyttäjien työ keskeydy”, Kekarainen toteaa.
”Tietokeskuksen kanssa on hyvä keskusteluyhteys ja etsimme yhdessä molempia tyydyttäviä ratkaisuja. Jos jotain haasteita tulee, niin niihin reagoidaan ja ne hoidetaan kuntoon”, Tutti kertoo.