Julkishallinnon sopimukset
Tietokeskus toimii HANSEL:in sopimustoimittajana useissa ICT-hankintasopimuksissa.
Tietokeskus on 100 % kotimainen toimija. Tarjoamme ammattitaitoista, sertifioitua osaamista koko ICT-elinkaaren tueksi. Edustamme useita merkkejä ja IT-laitevalmistajia niiden korkeimmalla kumppanuustasolla. Palveluksessamme on 500 asiantuntijaa 16 eri kaupungissa – lähellä asiakasta.
IT-laitteet
Tietokoneet 2021-2025
Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän kautta voit hankkia tietokoneita toimisto- ja liikkuvaan käyttöön, esimerkiksi:
– Taulutietokoneet
– Hybriditietokoneet
– Kannettavat
– All-in-one-tietokoneet
– Pöytäkoneet
– Asiakaspäätteet
– Tempest-suojatut tietokoneet
– Räkkityöasemat
– Lisätarvikkeet ja palvelut
Voit hankkia myös pelkkiä tietokoneita ilman käyttöjärjestelmää.
Tähän dynaamiseen hankintajärjestelmään kuuluvat kaikki Windows- ja Chromebook-tietokoneet.
Erikoiskäyttötietokoneet 2021-2025
Tähän dynaamiseen hankintajärjestelyyn kuuluvat erikoiskäyttötietokoneet (mm. ruggeroidut tabletit ja kannettavat tietokoneet, sairaalatietokoneet ja ajoneuvotietokoneet), näytöt, lisälaitteet sekä lisätarvikkeet. Yhteishankinta sisältää myös tietokoneisiin liittyvät palvelut kaikkiin elinkaaren vaiheisiin.
Tietokoneet iOS/MacOS 2021-2025
Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän kautta voit hankkia iOS tai MacOS -käyttöjärjestelmien kanssa yhteensopivia tietokoneita. Valikoimaan kuuluvat mm. taulutietokoneet, kannettavat ja pöytäkoneet sekä niihin liittyvät tarvikkeet ja palvelut.
iOS/MacOS -tietokoneiden pienhankinnat
Esitystekniikan laitteet ja palvelut 2020–2022 (2024)
Sopimuksen kautta saat monipuoliset esitystekniikan laitteet ja niihin liittyvät palvelut. Voit hankkia esimerkiksi yksittäisen esitystekniikan rakennusprojektin töineen, laitteineen sekä huolto- ja ylläpitosopimuksineen. Laitteita voi hankkia eri hankintamalleilla (esim. osto-, leasing- tai palvelulaitteena).
Tulostus- ja oheislaitteet tarvikkeineen 2021-2025
Dynaamisen hankintajärjestelmän kohteena ovat tulostukseen ja sähköiseen asiakirjojen sekä materiaalien käsittelyyn käytettävät laitteet, edellisiin liittyvät oheislaitteet, väriaineet, tarvikkeet ja varaosat, tuotteiden toimittaminen asiakkaille sekä sopimuksen kautta hankittuihin tuotteisiin liittyvät palvelut.
Monitoimi- ja tulostuslaitteet palveluineen 2021-2023 (2025)
Puitejärjestelyllä voit hankkia monitoimilaitteita ja verkkotulostimia, sekä näihin liittyviä palveluja.
Valikoimaan kuuluvat esimerkiksi:
Monitoimilaitteet
Verkkotulostimet
EM. laitteisiin liittyvät asennus- ja huoltopalvelut.
Turvatulostus- ja tulostuksenhallintaratkaisut
Asiantuntijapalvelut
Tietoliikenne
Tietoliikennelaitteet 2021-2025
Tällä dynaamisella hankintajärjestelmällä voit hankkia tietoliikenneverkon laitteet. Valikoimaan kuuluvat lähiverkon (LAN ja WLAN), laajaverkon (WAN) ja konesaliverkon laitteet sekä tietoturvalaitteet.
Laitteiden lisäksi voit myös hankkia yllä mainittuihin tuotteisiin kiinteästi liittyvät muut tuotteet (esimerkiksi lisätarvikkeet, tietoliikenneverkon laitteiden yhteyteen hankittavat muut laitteet kuten varavoimalaitteet ja ohjelmistot/ohjelmistojen käyttöoikeudet) sekä laitteisiin liittyvät palvelut.
Tietoliikennepalvelut 2021-2025
Tällä dynaamisella hankintajärjestelmällä voit hankkia organisaation tietoliikenneyhteydet ja tietoliikenteen palvelut haluamassasi laajuudessa.
Voit hankkia esimerkiksi:
- Toimipisteet yhdistävät tietoliikenneyhteydet ja tietoliikenneverkko
- Lähiverkkopalvelut
- Yhteydet internetiin
- VPN-palvelut
- Tietoliikenteen tietoturvapalvelut, kuten palomuuripalvelut ja hyökkäyksenestopalvelut
- Verkon valvonta- ja hallintapalvelut
- Tietoliikenteen asiantuntijapalvelut
- Tietoliikenteen lisäpalvelut.
Asiantuntijapalvelut
Tämä sopimus on kaikkien Hanselin asiakkaiden hyödynnettävissä. Tämän dynaamisen hankintajärjestelmän (DPS) kautta asiakkaamme voivat hankkia asiantuntijapalveluita erilaisten IT-palveluiden sekä tietojärjestelmien suunnitteluun, hallintaan, kehitykseen ja ylläpitoon liittyen. Palvelut voivat kohdistua sekä projekteihin että laajempaan palveluun koko sopimuskaudeksi.
IT-konsultointi 2021-2025 (DPS)
Palveluihin kuuluvat:
1. Suunnittelu- ja hallintapalvelut
Projektinhallinta- ja integraattoripalvelut
Määrittely- ja arkkitehtuuripalvelut
Palvelumuotoilu
Pilvipalveluiden hallinta
IT-omaisuuden hallinta
2. Kehitys- ja ylläpitopalvelut
Sovellus- ja ohjelmistokehityspalvelut sekä ylläpito
Laadunvarmistus- ja testauspalvelut
Teknologia- ja infrastruktuurikehityspalvelut
Tavoitteenamme on toteuttaa tietoturvallisuuden, auditointien ja varautumisen asiantuntijapalvelut.
Sopimuskausi
Yhteishankinnan sopimuskausi on 1.3.2021 – 31.12.2025.
Asiakkaan hankintasopimuksen kesto voi olla enintään 5 vuotta. Jos kuitenkin hankintasopimuksen kohteena on asiakkaan sovelluksen toteutus ja sen jatkuva ylläpitopalvelu tai asiakkaan sovelluksen jatkuva ylläpitopalvelu, hankintasopimuksen kesto voi olla enintään 8 vuotta.
IT-konsultoinnin pienhankinnat
Tämän pienhankinnan kautta voit hankkia asiantuntijapalveluita erilaisten IT-palveluiden sekä tietojärjestelmien suunnitteluun ja hallintaan, kehitykseen ja ylläpitoon sekä tietoturvaan ja omaisuuden hallintaan liittyen silloin, kun hankinnan arvo jää alle kansallisen kynnysarvon (IT-konsultoinnin hankinnoissa 60 000 €)
Tallennus- ja varmistuslaitteet palveluineen 2019-2023
Voit hankkia tämän dynaamisen hankintajärjestelmän eli DPS:n kautta seuraavia tuotteita:
1. Tallennus- ja varmistuslaitteet
SAN- ja NAS-tallennuslaitteet
Levyvarmistuslaitteet
Nauhavarmistuslaitteet
Varmistusohjelmistot
2. Integroidut ratkaisut
3. Lisätarvikkeet
Yllä listattuihin tuotteisiin kiinteästi liittyvät lisätarvikkeet (esim. kiintolevyt, levyhyllyt ja ohjelmistot)
Tallennus- ja varmistuslaitteisiin sekä integroituihin ratkaisuihin liittyvät verkon laitteet (esim. SAN-kytkimet).
4. Lisäksi valikoimaan kuuluvat seuraavat palvelut
Asiantuntijapalvelut
Asiakaspalvelu
Käyttöönottoa tukevat palvelut
Huolto- ja ylläpitopalvelut
Kierrätys- ja tietoturvallinen tuhoamispalvelu
Voimmeko olla avuksi IT-asioissa?
Jätä yhteydenottopyyntö ja olemme sinuun yhteydessä.
Juha Vesala
Liiketoimintajohtaja, Julkishallinto
0400 956 030
juha.vesala@tietokeskus.fi
Markko Wiander
Liiketoimintajohtaja, julkishallinto
044 790 5108
markko.wiander@tietokeskus.fi