Elinkaarenhallinta
palvelut julkishallinnolle

Elinkaarenhallintapalveluidemme avulla nautit valmiiksi asennetuista laitteista ja voit jättää muun muassa logistiikan, asennuksen ja laitteiden vaihdot meidän huoleksemme. Huolehdimme IT-laitteistasi kustannustehokkaasti, luotettavasti ja ympäristöystävällisesti.

Mitä Tietokeskuksen elinkaaren­hallintapalvelu sisältää?

Tilausten käsittely ja hankinta

Esiasennus ja muut asennuspalvelut

Varasto- ja logistiikkapalvelut, koordinointi ja laitetoimitukset

EOL/kierrätyspalvelut

Huolehdimme puolestasi laitteiden elinkaaresta

Elinkaarenhallintapalvelumme avulla tehostat ja selkeytät IT-laitteiden logistista ketjua ja varmistat, että määritelty laite on loppukäyttäjällä lisätarvikkeineen sovittuna ajankohtana.

Palvelumme kattaa laitteiden varastoinnin, esiasennuksen ja turvamerkinnät sekä toimituksen, asennuksen loppukäyttäjälle ja tietoturvallisen kierrätyksen elinkaaren päätteeksi. Myös laitteiden leasing-vaihdot kuuluvat palveluun. Toimeksiannostasi palvelumme kattaa halutessasi myös laitteiden tietoturvallisen kierrätyksen tai käytetyn laitteiston jälleenmyynnin.

Miksi elinkaaren­hallintapalvelut kannattaa hankkia Tietokeskukselta?

Kustannustehokkuus

Vähentää tarpeettomia hankintoja ja ylläpitokustannuksia

Ennakoitavuus ja suunnitelmallisuus

Hallitut päivitysaikataulut estävät käyttökatkot

Tietoturvan parantaminen

Käytössä aina viimeisimmät ja turvallisimmat versiot ohjelmistoista ja laitteista

Tietokeskuksen toimistolla


Ylläpidon ja hallinnan tehostaminen

Selkeä näkymä laitekantaan

Ympäristöystävällisyys

Vähentää syntyneen jätteen määrää

Parempi käyttäjäkokemus

Toimivat laitteet takaavat tyytyväiset loppukäyttäjät

Resurssien käytön optimointi

Oikea määrä laitteita, ei sido IT-osaston työaikaa

Tietokeskuksen toimistolla

Riskienhallinta

Tunnistaa vanhentuneiden laitteiden tai ohjelmistojen käytöstä johtuvia haavoittuvuuksia

Lisäpalvelut


Entä miltäpä kuulostaisi IT-laitteiden ja työasemien hankinta kuukausimaksulla? Jos et halua hankkia IT-laitteita omiksi, niin meiltä saat elinkaaren hallintaa myös ympäristölle ja taseelle ystävällisen palvelulaitemallin muodossa. Vältät ylimääräiset laitekulut ja maksat kuukausihintaa vain käytössä olevista laitteista etkä täytä hyllyjä ylimääräisillä laitteilla. Laitteiden tietoturvallinen kierrätys kuuluu niin ikään pakettiin.

Miksi hankkia elinkaaren­hallintapalvelu Tietokeskukselta?

Palvelumme skaalautuu vaivattomasti ja alentaa kustannuksia koko laitteen elinkaaren ajan. Elinkaarenhallintapalvelumme on saatavilla selkeästi hinnoiteltuna kokonaisuutena, ilman määräaikaista sopimusta. Käyttöönotto on nopeaa ja vaivatonta riippumatta siitä, haluatko siirtää olemassa olevan palvelun meille vai rakennammeko elinkaarenhallintapalvelun kanssasi ensi kertaa.

Toimitamme vuosittain kymmeniä tuhansia työasemia käyttäjille pk-yrityksissä sekä julkishallinnossa. Huolehdimme ICT-omaisuudestasi kustannustehokkaasti kaikkialla Suomessa.

Tietoturvalliset elinkaaripalvelut

Tuotamme elinkaaripalveluja Salossa sijaitsevassa logistiikkakeskuksessamme. Tiloissamme on tarkka kulunvalvonta, hälytysjärjestelmä ja erillinen tietoturvatila korkeaa tietoturvaa vaativille asiakkaillemme.

  • Turvamerkinnät
  • Laitteiden tyhjennys
  • Laitteiden tietoturvallinen kierrätys
  • Turvahäkit laitetoimituksille
  • Tietoturvallinen esiasennusinfra
  • Levykryptaus

Kiinnostuitko elinkaari­palveluistamme?

Jätä yhteystietosi, niin olemme sinuun yhteydessä.

Juha Vesala

Liiketoimintajohtaja, julkishallinto
040 095 6030
juha.vesala@tietokeskus.fi

näin asiakkaamme kertovat meistä